İdrar Kaçırma Tedavisi

Gece Sızıntılarını En Aza İndirmek için 6 İpucu

2 dakikalık okuma

Gece mesane sızıntıları uykunuzu böler ve yatağınızı yıkamak zorunda kaldığınızda size ekstra iş çıkarır. Bu ipuçlarıyla gece idrar kaçırma sorununu en aza indirebilirsiniz.

1. Doktorunuza Danışın

Aşırı aktif mesane, diyabet ve prostat büyümesi dahil olmak üzere çeşitli durumlar yetişkinlerde gece mesane sızıntılarına yol açabilir. İdrar kaçırmanıza neyin neden olduğunu tartışmak için doktora gitmediyseniz, şimdi bir tıp uzmanından randevu almanın tam zamanı. Yaşadığınız bölgede bir uzman doktor bulmak ve randevu oluşturmak için MHRS hizmetini kullanabilirsiniz.

2. Mesaneyi Tahriş Eden Yiyecek ve İçeceklerden Kaçının

Yedikleriniz ve içtikleriniz mesanenizi etkiler, OAB’ye (Aşırı Aktif Mesane) katkıda bulunur ve/veya idrara çıkma sıklığını artırabilir. İdrara çıkma sıklığını azaltmak istiyorsanız aşağıdakilerden kaçınmayı düşünün:

  • Kafein - Hem tahriş hem de idrar söktürücü etkileri nedeniyle
  • Turunçgiller ve Meyve Suları
  • Çikolata
  • Yapay Tatlandırıcılar
  • Baharatlı Yiyecekler

Ayrıca her gün ne yiyip içtiğinize dair bir günlük tutmak, mesanenizin tükettiklerinize nasıl tepki verdiğine yakından dikkat etmenizi sağlar. Böylece mesane sızıntısına katkıda bulunan maddelerden kaçınabilirsiniz.

3. Kegel Hareketleri Yapın

Kegel egzersizleri mesane ve üretrayı destekleyen pelvik taban kaslarını güçlendirir. Hem erkekler hem de kadınlar idrara çıkmayı kontrol eden kasların bu kolay egzersizinden faydalanabilir. En iyi kısmı mı? Bunları istediğiniz zaman, istediğiniz yerde yapabilirsiniz ve kimsenin haberi olmaz. Çoğu insan için zorluk, bunları yapmayı hatırlamaktır. Kegel hareketlerini unutmamanızı sağlamanın bir yolu, bunları zihinsel olarak dişlerinizi fırçalamak veya vitaminlerinizi almak gibi rutin olarak yaptığınız bir göreve bağlamaktır.

4. Yatmadan Önce Sıvıyı Sınırlayın

Gün içinde her zaman yeterince su içtiğinizden emin olmanız gerekirken, akşam 6'dan sonra sıvı alımını azaltmayı ve kesmeyi düşünün. Bu, yatmadan önce mesanenizi boşaltmanıza ve gece tuvalete gitme olasılığınızın azalmasına olanak sağlayacaktır.

5. Git ve Sonra Tekrar Git

Mesanenizi boşaltmak zorunda olmadığınızı düşündüğünüzde bile, yatmadan önce iki kez tuvalete giderseniz, gece boyunca tuvalete gitme olasılığınız azalır. Gece rutininizin başında tuvaleti kullanın, ardından yatağa girmeden hemen önce tekrar kullanın. Bu numara hem gece tuvalete gitme hem de kazaları en aza indirmeye yardımcı olur.

6. Yatmadan Önce Koruyucu Giyin

İyi bir gece uykusu çekmenizi sağlamak için emici koruma ürünlerini kullanmaktan çekinmeyin. Depend® ile gece sızıntılarına karşı koruma sağlayan çeşitli seçenekler mevcuttur (Kadınlar için idrar kaçırma ürünleri & Erkekler için idrar kaçırma ürünleri). Sizin için en uygun olabilecek ürünlerini belirlemek için ürün seçicimize göz atın.

 

Kaynaklar:
WebMD.com, NAFC.org, sleepfoundation.org

Kimberly-Clark TR, bilgilerin eksiksizliği veya doğruluğu konusunda hiçbir garanti veya beyanda bulunmaz. Bu bilgiler tedavi amacı gütmez, hastalıkların teşhisi-tedavisi noktasında tavsiye niteliğinde değildir. Söz konusu bilgilerin kullanılması hususunda doktorunuza danışmanız gereklidir. Profesyonel tıbbi veya diğer sağlık profesyonellerinin tavsiyelerinin yerine geçmemelidir.